Városlista
2024. december 22, vasárnap - Zéno

Hírek

2021. Október 11. 12:58, hétfő | PR

Scarlett Johansson 50millió dollárt követel a Disneytől - a miértekre Daphne Chaung és Lauren Kelly válaszol a BrandFestivalon

Scarlett Johansson 50millió dollárt követel a Disneytől - a miértekre Daphne Chaung  és Lauren Kelly válaszol a BrandFestivalon

Scarlett Johansson - a Fekete Özvegy című film főszereplője - bepöccent, amikor kiderült, hogy a Disney ugyanazon a napon tette elérhetővé a filmet a Disney+ alkalmazáson, mint amikor a mozikba is megérkezett.

A világhírű színésznő szerint azért bukta a film bevételei után járó milliós bónuszait, mert a cég a Disney+ felületén keresztül szinte ingyen kínálta a mozit a nézőknek. Mindezért 50 millió dolláros kárterítést követel. Idén a BrandFestival-on megosztja gondolatait többek között erről az érzékeny témáról is Daphne Cheung, a The Walt Disney Company (Disney+) adattudósa.

Idén, a jubileumi 20. születésnapját ünneplő BrandFestival színpadán, október 28-29-én több mint 100 előadó, számos nemzetközi szakember boncolgatja a Viselkedéstudomány ernyőkoncepció mentén a márkaélmény-fokozás és a fogyasztói bevonás izgalmas kérdéseit, jelenségeit.

A BrandFestival idei programjának célja, a Viselkedéstudomány (viselkedés-közgazdaságtani/pszichológiai) jelenségek márka-szintű bemutatása, nemzetközi szinten jegyzett „sztárelőadók” és a hazai „vállalatvezetők” társaságában, interkulturális közegben.

Daniel Kahneman, Dan Ariely, Robert Cialdini, Roger Dooley, Richard Thaler, Cass Sustein - a viselkedési közgazdaságtan kiemelkedő képviselőinek munkái nyomán, a szakterület néhány évvel ezelőtt valósággal berobbant a köztudatba, a közgazdaságtudomány főáramlatának részévé vált, népszerűsége, térnyerése töretlen, sőt exponenciálisan növekszik.

A „fogyasztói döntések” mögötti valódi motivációk megértésében segít
a viselkedési-közgazdaságtan, amely mára egyre nagyobb teret kap az üzleti döntéshozatal és a reklámkészítés gyakorlatában. A tudományterület eredményei számtalan lehetőséget biztosítanak a marketing- és kommunikációs szakemberek számára, hogy a fogyasztók viselkedését befolyásoló eszközökkel éljenek és növekedési pályára állítsák a márkájukat.

Olyan ismert márkák alkalmaznak viselkedéstudománnyal foglalkozó szakembereket, mint a biztosítási iparág Revolutja-ként emlegetett Lemonade, a Spotify, Facebook, Instagram, Netflix, Apple, a World Bank, az Amazon, a Headspace, a Disney parkok és a Disney+.

Top Speakerek


Idén a BrandFestival-on megosztja gondolatait többek között Daphne Cheung, a The Walt Disney Company (Disney+) adattudósa és Lauren Kelly, a viselkedés-pszichológia világhírű szakértője.

Daphne Cheung, szórakoztatóipari tartalom-innovátor- adat-alapú kreatív storyteller.

A Walt Disney jelenleg a világ egyik legjelentősebb szórakoztatóipari vállalata. Számos kasszasikerfilmet készítenek minden évben, a főhősök szereplőiről mintázott figurák és játékok uralják a kereskedelmet, emellett pedig a televíziózásban is meghatározó szerepet játszanak.
Daphne, jelenleg a Disney+ adattudósa, aki a gépi tanulás és az adatvezérelt technológiák segítségével erősíti streaming-márka piaci jelenlétét. A Disney-parkokra, filmekre és a Disney+, feltörekvő streaming-szolgáltatóra fókuszálva mutatja be, hogy miként tökéletesítik a keresőalgoritmust, és miként alkalmazza a viselkedési közgazdaságtan legújabb eredményeit a média álomgyár. (Létezik olyan iparági kutatás, amely szerint vannak, akik évente 187 órát töltenek el azzal, hogy keresnek valamit a Netflixen. Elvileg erre a problémára lettek kitalálva azok az algoritmusok, amelyek folyamatosan próbálják kitalálni az ízlésünket és igyekeznek kedvünkre való tartalmat ajánlani.)



A Mickey egeres cég nemrég egyes alkotásainál bevezette a Disney Plus Premiere Access nevezetű megoldást: a mozis bemutatóval együtt a Disney+-ra felkerülő tartalmakhoz az előfizetői díjon felül további összeg befizetésével férhettek hozzá az amerikai nézők, amely kategóriába a Fekete Özvegy, a Szörnyella és a Dzsungeltúra is beletartozik. Scarlett Johansson, a Fekete Özvegy főszereplője be is pöccent, amikor kiderült, hogy a Disney ugyanazon a napon tette elérhetővé a filmet a Disney+ alkalmazáson, mint amikor a mozikba is megérkezett. Scarlett szerint azért bukta a film bevételei után járó milliós bónuszait, mert a cég a Disney+ felületén keresztül szinte ingyen kínálta a mozit a nézőknek. Mindezért 50 millió dolláros kárterítést követel – korábban általában 90 és 120 nap közötti időszakban kizárólagos vetítési jogot élveztek a mozik. A színésznőnek nem kenyérre kell ez az összeg, hiszen vezette az amerikai Forbes 2018-as és 2019-es legjobban kereső színésznők listáját. Az adózás előtti vagyona 2019 júniusáig 56 millió dollárra rúgott.

Bár az indulásakor még akár úgy is tűnhetett, hogy a The Walt Disney Company saját streaming-szolgáltatása nem lesz képes komoly konkurenciát jelenteni a Netflixnek, hamar rácáfoltak ezekre a teóriákra. Sőt, egyes iparági szakértők manapság már úgy vélekednek, hogy 2026-ra a Disney+-nak több előfizetője lesz, mint Reed Hastingsék jelentősen korábban indult szolgáltatásának.

Milyen eljárásokkal vizslatják az újhullámos marketingguruk a vásárlási szokásainkat?

Lauren Kelly, az Élmény-dinamizátor

Lauren, az előadásában közismert márkákon keresztül mutatja be, hogy mire számíthatnak a viselkedéstudományok és a dizájn metszetében dolgozók az elkövetkező évben. (A közelmúltban jelent meg a Behavioral Design Report 2021, ami a két terület legújabb trendjeit foglalja össze.)
A viselkedési közgazdaságtan elsődleges célja, hogy elméletei, modelljei és előrejelzései segítségével jobb üzleti döntések szülessenek.

A viselkedéstudományi kutatások gyökereiben változtathatják meg a reklámozási szokásokat, hiszen már nemcsak az eladási eredmények mérhetőek, hanem megismerhetőek azok a folyamatok is, melyek vásárlásra késztetik a fogyasztót. Egyes viselkedéstudományi kutatások szerint a „fogyasztói” gondolatok és az érzelmek 95 százaléka azelőtt születik meg, mielőtt tudatosulna. Az értékesítők mégsem akarnak tudomást venni a tudatalatti folyamatok fontosságáról, ehelyett az agy maradék 5 százalékát bombázzák reklámjaikkal és hagyományos ajánlataikkal.

A viselkedési közgazdaságtan felfedezései velünk vannak, és folyamatosan „bökdösnek” minket. Hogy mire használjuk, és mennyire tesszük vele jobb hellyé a világot, csak rajtunk múlik.

Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozója 2021. október 28-29-én, a „Viselkedéstudomány” alapgondolata mentén elemzi a jövőt - számos nemzetközi Top Speaker és hazai előadó segítségével: http://brandfestival.hu/

Ezek érdekelhetnek még

2024. December 12. 19:55, csütörtök | PR

Fókuszban az Oktatás a Jánosik és Társai Kft.-nél

„Az innováció és a folyamatos fejlődés központi szerepet játszik a Jánosik és Társai Kft. életében.

2024. December 06. 13:04, péntek | PR

Újabb meredek emelkedés, élen az Apple Pay

kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom

2024. December 03. 16:33, kedd | PR

Kreatin – az alváshiány okozta gondokat is enyhíti

Széles körben eddig a kreatin teljesítményfokozó hatása volt ismert, több kutatás azonban megállapította, hogy a táplálékkiegészítő csökkenti az alváshiányból fakadó problémát és javítja a koncentrációt.

2024. December 02. 19:19, hétfő | PR

Hogyan optimalizálhatjuk a karácsonyi bevásárlást?

a jól használt mesterséges intelligencia időt és pénzt takarít meg számunkra